Prin ochii unui debutant – Etapa 3 din Campionatul National de Spinning de pe Mal 2018 - Zetea

Pentru mine, aceasta locatie era ceva fantastic - cea mai renumita pista de pastrav din tara - am citit o gramada de articole, urmarisem emisiuni tv si interviuri date de catre campioni si sportivi titrati. Cu o saptamana inainte toate visele imi erau bantuite de pastravi si de raul Tarnava Mare.
Stiam ca va urma un concurs greu, mai cu seama ca cei mai multi concurenti cunosteau acest rau mai bine decat isi cunosteau propriile buzunare, aveau multe concursuri si zile de antrenament la activ pe Tarnava Mare.

Plec joi, cu noaptea-n cap de la Oradea sa ajung la Zetea dimineata. Dupa un drum de cinci ore si 30 de minute ajung la destinatie. Momentul perfect. Urma sa se faca popularea, la care am dat o mana de ajutor, ca asa este frumos. De data acesta s-a populat cu pastravi indigeni, destul de mari, cam 3-4/metru.
Datorita perioadei ploioase raul avea debit ridicat si avea o culoare interesanta (oarecum neagra). Usor dezamagit de culoarea apei ies la antrenament, in aval de pista de concurs. Datorita faptului ca s-a populat cu pastrav indigen mi-au crescut sansele, pentru ca de la ultima etapa am reusit sa fac mai multe iesiri la munte, unde m-am antrenat pescuind pastravi indigeni - usor diferiti de cei de crescatorie - fapt care urma sa il aflu in zilele urmatoare.

Cred ca in prima ora si jumatate de pescuit, din cauza ca apa era mare, murdara si plina de structuri submerse am lasat in apa mai bine de un sfert din trusa, jiguri si gume, cateva rotative si vreo doua voblere... ofranda raului ...Totusi, am reusit sa prind cativa pesti, sa-mi fac o idee despre modul de hranire a pestilor pe o astfel de apa. Usor mahnit de primirea neprietenoasa a raului, ma duc la cazare sa manac ceva, sa ma odihnesc cateva ore, sa inteleg ce trebuie schimbat in abordare, pentru a fi eficient si pentru a nu lasa toata trusa in rau.

La cazare, ma intalnesc cu mai multi prieteni pescari, cu care fac schimb de impresii despre apa si despre locatia in sine. Nimeni nu era entuziasmat de felul in care se prezenta raul si toti pierdusera nenumarate naluci, dar fiind un baraj in amonte aveam speranta ca lucrurile se pot shimba in bine.
Dupa amiaza ies din nou, acum in amonte de pista de concurs si...miracol! Apa era la un nivel acceptabil si parca se mai si limpezise, se vedeau cumva structurile importante. Acum raul parca avea un sens pe care sa il inteleg si eu.

Pestii devenisera mai activi. Aici am avut ocazia sa pescuiesc si sa prind incredere in gumele de la Prime - Mushy Worm 3.5cm si Linked Worm 2.5cm, pe care ii folosesc cate doi sau trei pe jig. Miscarea eratica a mai multor viermi pe jig genereaza in multe situatii atacuri si sa nu uitam de faptul ca materialul din care sunt facuti este extrem de moale, dand senzatia de vierme natural. Voblerele de la Duo si Smith pe culoarea alba sau argintie se pare ca excitau simturile pastravilor. Gumele eram nevoit sa le pescuiesc foarte aproape de substrat pentru a genera atacuri, asta inseamna inevitabil jiguri de pana la 2g si, implicit, multe pierderi in randul jigurilor, dar si capturi.

Singura mare diferenta fata de ce urma in concurs este ca in acesta zona erau mai multi pastravi curcubei, unii dintre ei de dimensiuni impresionante. Am putut sa testez lanseta care intre timp a devenit extensia mainii mele, Favorite Synapse SYS662UL, 1.98m, 1-5g, M-Fast, care se comporta extraordinar si in dril cu pastravi sariti de un kilogram, mulineta Shimano Stradic de 2500FB, care are o frana foarte precisa, extrem de necesara mai ales in pescuitul pastravului, firul Yamatoyo Famell Trout Sight Edition 3.5 lb in cazul caruia am avut cele mai mari emotii la pastravii mari, dar a rezistat cu brio si nu mi-a creat surprize.

Seara ne intalnim cu totii la sedinta tehnica, atmosfera foarte faina, bem o bere ca intre prieteni si apoi la camere sa ne pregatim trusele pentru concursul ce urma sa inceapa dimineata.

In urma antrenamentului, ca si concluzie principala, cei ce se vor adapta mai repede se vor clasa pe primele locuri. Datorita schimbari mari de nivel a apei practic risti in patru ore de concurs sa pescuiesti pe ‘'doua rauri'' atat de mult se poate schimba totul. De aceea trebuie sa ai o trusa cat mai variata si bogata, pentru ca nu stii de ce situatii te lovesti.

Surpriza, dimineata apa era mica si limpede, asa ca lucrurile de ieri nu mai stateau in picioare. Incep mansa asa cum o fac toti pe rotativa, evident Smith AR-S nr 1, care imi aduce primii pesti, apoi trec rapid pe gume, viermii de la Berkley in care am mare incredere, pusi cate unul sau doi pe jiguri usoare de 0.4-0.6g, schimb permanent culorile si prind opt pesti. In mansa a doua ceva se schimba, gumele nu mai dadeau peste asa ca pun la treaba voblerele de la DUO, care imi aduc rapid patru pesti cu care inchei mansa. In mansa trei plec ultimul asa ca trebuia sa aleg din standurile ramase. Acum inteleg de ce nu mai dadeau pe gume in mansa doi, apa crestea, asa ca schimb tactica, pun un AR-S de 3 si incep sa periez fiecare loc in care putea sa se ascunda vreun pastrav. Datorita volumului de apa dislocat si vibratiei rotativei, la sfarsitul mansei trei, acumulez opt pesti. Mansa patru, cea mai grea. Pestii sunt intepati si speriati, asa ca devine tot mai greu sa ii faci sa muste si asta nu este tot. Apa este mare si murdara asa ca pun un Gulp roz pe un jig de 2g si incep sa pescuiesc cu recuperari lente, cat mai aproape de substrat. Reusesc sa prind doi pastravi curcubeu si inchei prima zi de pescuit pe locul 4 la mine in grupa.

A doua zi cam acelasi scenariu, dimineata apa mica si curata, in mansa unu insist cu AR-S si reusesc sa prind 11 pesti, in mansa a doua incepe sa cresca apa si trec rapid pe Gulp roz si galben pe 1.5g pescuite lent si pe substrat si mai reusesc sa prind 10 pesti. In mansa 3 apa crescuse cu aproximativ 10 cm, asa ca pun voblerele in functiune si caut locuri greu de pescuit, pentru ca acolo stiam ca mai trebuie sa stea peste drept urmare, mai adaug patru la numar. Surpriza in mansa 4! Scade apa, asa ca pun din nou gume, de data acesta Prime Linked Worm buble gum si orange cu care prind trei pesti si ma clasez din nou pe locul patru in grupa si un nesperat loc opt la general.
Acesta a fost momentul in care am inteles ca am sanse sa ajung tot mai sus in clasament si fac bine ceea ce fac. In urmatoarele articole am sa va descriu ascensiunea mea si felul in care am evoluat.