Campionatul National de Spinning de pe Mal 2017

Etapa 1 - Raul Buzau (comuna Vama Buzaului)

In perioada 20-21 mai 2017, Liga Romana de Spinning a organizat prima etapa a Campionatului National de Spinning de pe Mal, Cupa Rapture - Power Fishing, pe raul Buzau (in Comuna Vama Buzaului).

Pe langa veteranii competitiei s-au inscris si cativa pescari debutanti, dornici de a simti adrenalina acestui frumos turneu. Desi concursul propiu zis a avut loc sambata si duminica, majoritatea pescarilor au ajuns inca de vineri dimineata, pentru a participa la cele cateva ore de antrenament oferite de catre organizatori inainte ca acestia sa populeze zona cu 133 de kg de pastrav curcubeu (dupa prima zi de concurs s-a mai populat inca o data cu aceeasi cantitate). Vineri seara, in jurul orei 20, au fost trase la sorti grupele, sectoarele si plecarile in mansa. Eu am picat intr-o grupa destul de dificila, pe sectorul A, o grupa de foc cu nume grele precum Sabin Buzatu, Paul Malutan, Aron Jakab, Vlasiu Radu, Marinuc Ionut si alti pescari cu experienta in competitiile nationale si internationale. Restul grupelor erau putin mai accesibile, dar n-am avut ce sa fac. Trebuia sa intru din prima intr-o lupta grea.

Dimineata, la prima ora, am plecat spre pista de concurs, hotarat sa ma clasez cat mai bine pe sectorul meu, unul cu multe locuri bune, jumatate cu apa mai adanca si jumatate cu apa mai mica...putin mai lina, latimea raului avand aproximativ intre 10 si 20 metri, fata de alte sectoare unde latimea ajungea si la 30 metri.

Echipat cu o lanseta St Croix de 0.5-5 g si o mulineta Stella 2500, incep prima mansa cu un fir japonez (Yamatoyo), putin mai gros, de 4 lb, in ideea sa scot cat mai repede pestele din apa. Start de mansa si reusesc sa ocup unul din cele cateva "cotete". Incep ca intotdeauna cu rotativele de la Smith AR-S, cu corpurile pe diferite culori (rosu, galben, negru) ele fiind pentru mine cele mai bune rotative in momentul de fata. Dupa 25 de minute, timp in care am incercat mai multe naluci, nu am avut decat o urmarire si nici un peste in minciog. Decid sa trec pe gumele de la Berkley - Sparkle Honey Worms Natural de 2,5 cm si dupa cateva lanseuri am si prima prezentare, iar dupa alte cateva minute a urmat o alta la Berkley Sparkle Honey Worms Red (2,5 cm). Din nou, ca in prima mansa, urmatoarele doua le termin cu doi pesti, punctand la gumele Berkley Honey Worms, dar si la gumele in care mereu am avut incredere, cele de la Prime (Nymph BR Root 3,5cm). Ultima mansa a fost cea mai grea, fiind la un punct diferenta fata de colegul din lotul national, Paul Malutan. Pestii fiind "tavaliti", nu mai raspundeau la fel de bine si atunci m-am gandit ca trebuie sa schimb naluca si sa dau la vobler. Dupa mai multe incercari esuate la voblerele handmade, schimb pe voblerul DUO Ryuki D3 45 SH ANAZ073 Arctic Chart S (4,5cm - 4g) si prind de sub un copac trei pastravi de toata frumusetea asa ca termin ziua pe primul loc in sectorul meu.

Dupa prima zi incheiata cu brio, la tragerea grupelor si a sectoarelor pentru a doua zi am picat pe sectorul D, care era un sector diferit fata de cel din prima zi (sectorul A). Apa era mult mai involburata, cu un vad destul de puternic, dar si cu cateva standuri cu apa mai lina si adanca pe langa mal, cu copaci lasati deasupra apei...locuri grele, dar foarte promitatoare. Din nou nume mari precum Gabi Judet, Roland Katona, Radu Vlasiu, Tihamer Ostvath...adversari de care sincer imi era un pic teama, mai ales ca doi dintre ei erau foarte buni la pescuitul cu gume. Comboul pe care l-am folosit in aceasta a doua zi a fost o lanseta Pontoon21 MF 1,5-7 g, echipata cu o mulineta Vanquish 2500S si un fir Yamatoyo de 3,5 lb. In prima mansa am zis sa dau la nimfele de la Berkley Powerbait Power Nymph Pink Shad (2,5cm), dar si cu cele de la Crazy Fish Allure 76 Squid (2,7cm), folosind jiguri cu gramaje pana in 1,5 g. Am avut trei atacuri, dar, din pacate, i-am scapat pe toti in drill si astfel am terminat prima mansa cu o gherla de toata frumusetea.

Din cauza vantului puternic si a lanseurilor lungi de 25-30 metri, gumele pe jigurile de 1,5 grame au fost foarte greu de controlat si din acest motiv am decis sa schimb din nou pe voblere. De data aceasta am pus un Smith D Incite 07 (44 mm - 4g), pe care l-am jercuit putin din varful lansetei si care mi-a adus in a doua mansa doi pastravi (undeva la 300-400 g), pe care i-am adus din malul opus insa, am avut si cateva atacuri nepunctate, din pacate. In a treia mansa vantul s-a oprit putin si am profitat de aceasta situatie pentru a trece din nou pe gumele de la Berkley - Gulp Alive Pinched Crawler Fluo Orange 2,5cm). Am scormonit locurile cu pietre din malul opus, iar in ultimele minute am prins doi pastravi spre uimirea unora, care nu reusisera sa puncteze. Scapand un pic de "daunele" primei manse intru in ultima mansa cu o alta schimbare, pentru ca pastravii nu mai trageau deloc. Astfel, am apelat la naluca de la Smith, Niakis 18 de 48mm si 3g, pentru ca fiind grea puteam lansa foarte departe, pe un loc greu pescuibil, neincercat se pare de nimeni. Asa am punctat cu trei pastravi, avand si doi scapati in drill. Termin a doua zi la egalitate cu Katona si Vlasiu - 14.5 puncte, insa cu sapte pesti fata de ei, care aveau doar sase impreuna. Astfel, am devenit castigatorul si celei de a doua zi pe sector!!!

O concluzie personala a acestei prime etape, dupa cele doua zile de concurs, este ca nici o zi nu a semanat cu cealalta si, cel mai important, nu a fost o naluca anume care sa imi aduca multi pesti. Dimpotriva, a trebuit sa schimb foarte multe naluci de la gume pana la rotative, voblere... De asta este important ca trusa unui pescar sa fie bogata in naluci, pentru ca nu se stie niciodata cat de mofturos este pestele si mai ales, pastravul.

Si astfel, cu doua zile terminate pe locul 1, reusesc sa castig prima din cele cinci etape ale Campionatului National de Spinning de pe Mal, Cupa Rapture-Power Fishing. A fost un prim pas important, dar mai urmeaza alta patru concursuri ce vor desemna la final lotul reprezentativ al Romaniei pentru Campionatul Mondial din 2018.