4xSoftbaits in actiune
  • Postat de: Liviu Voicu

• Publicat in: Blog Pescuit

Inceput de Martie, soare, temperatura atmosferica maxima de 15 grade Celsius, temperatura apei la suprafata undeva intre 6-7 grade Celsius, vant 5 km/h, in cateva cuvinte un inceput de primavara superb, tocmai bun de o partida de pescuit. Am hotarat sa fac o partida de pescuit la salau, sa probez naluci noi, sa testez comportamentul rapitorului fata de acestea.

Am ales Barajul de la Stolnici pentru testul meu si totodata pentru a efectua si un antrenament pentru Cupa Ligii 2013 ce se va desfasura pe aceasta locatie. Ca de obicei pe lacurile de campie , m-am inarmat cu o lanseta 2.10 medium – light cu actiune rapida de varf pentru a fi capabila sa execute o intepare rapida a salaului, o mulineta marimea 2000 , fir multifilament de 5 lb, jiguri 2/0, 3/0, 4/0 de 5,7,9 grame si naluci soft ce urmeaza sa le testez: Keitech Swing Impact, Fox Rage Warrior Mini Fry, Lunker City Ribster , Reins Bubbling Shaker.

Fox-Rage-–-Warrior-Mini-Fry

In primele ore ale partidei apa a fost ceva mai rece 4-5 grade Celsius, am observat ca salaul nu prea era interesat sa se hraneasca, nu urmarea naluca, ataca destul de anemic. Pentru a avea rezultate am incercat un pescuit in forta, dinamic, jiguri de 7-9 grame armate cu softuri Swing Impact si Warrior Mini Fry.

Ambele sunt impregnate cu atractanti din uleiuri speciale ce fac ca nalucile sa fie mult mai eficiente atunci cand rapitorul este mai apatic. Forma coditei vibratile impune softurilor o miscare destul de agresiva ce poate activa chiar si cei mai apatici salai. Pescuind prin alternanta cu cele doua naluci, am inceput sa am si primele capturi. Totusi pestii nu erau agresivi, se atarnau in fir, semn ca atractantul isi facea datoria, oferindu-mi momentul necesar sa simt pestele si sa intep in timp util. Am gasit salaii cantonati in praguri ce cadeau din 3 metri adancime in 5.5 metri adancime. Primele lanseuri le-am facut din larg catre mal, pe caderea pragului. In acest fel am avut primele atacuri, dar nefinalizate. Era clar, trebuia sa schimb prezentarea. Pe cadere, naluca avea o evolutie mai ampla si ajungea foarte repede la baza pragului.

Am schimbat pozitia barcii si am inceput sa pescuiesc din mal catre larg, pe urcarea pragului. In acest fel, “taraiam” naluca pe prag in urcare cu mici jerkuri ce se trasmiteau la soft si imprimau coditei vibratile cu joc incitant ce facea ca salai sa se atarne de fir. Keitech-–-Swing-Impact

In cea de a doua parte a partidei, soarele si-a facut prezenta, atmosfera s-a mai incalzit, apa s-a mai incalzit. Salaii au plecat si ei la plimbare, am plecat si eu in cautarea lor. Cele mai multe atacuri le-am avut in zona platourilor cu o adancime a apei de 3 metri, semn ca in aceste zone apa s-a mai incalzit, iar pesti s-au refugiat in zonele cu apa mai calda.

A venit timpul sa incerc si celelalte naluci ce vroiam sa le testez: LunkerCity – Ribster si Reins – Bubbling Shaker. Odata cu incalzirea apei, salaii au devenit mai activi si au inceput sa atace, sa urmareasca nalucile, uneori revenind si cu cel de al doilea atac in cazul in care ratau naluca. Am reusit sa prind in continuare la Swing Impact si Warrior Mini Fry, dar si la Ribster si Bubbling Shaker care chiar daca erau mai mari si nu erau atat de agresive in prezentare au facut cu succes fata. La mal am vazut destule lipitori, semn clar ca reprezentau delicatesele salailor.

Atat Ribster, cat si Bubbling Shaker seamana foarte bine cu lipitorile si printr-o prezentare corespunzatoare pot imita foarte bine aceasta prada a salailor din aceasta balta. Astfel, atacurile au devenit mai violente la intalnirea cu una din prazile preferate. Aceste naluci par mai ciudate armate pe jiguri 2/0 sau 3/0, datorita faptului ca sunt lungi, in jur de 10 centimetri, de la terminarea acului jigului mai “atarna “ circa 6-7 cm, lungime care nu reprezinta insa un incovenient pentru rapitori.

De cele mai multe ori, salaul ataca capul nalucii, in apropierea zonei in care carligul iese prin corpul acesteia. Se poate vedea eficienta nalucilor folosite si in filmul alaturat. Chiar si salaii ceva mai tineri nu se dau in laturi de la atacul unui soft lung precum Ribster sau Bubbling Shaker.

In final, ca si concluzie, pot spune ca toate softurile testate au dat randament. Atat timp cat invatam sa le pescuim si sa le utilizam in momentul propice, cu siguranta vor da rezultate. Ca recomandare, cand veti pescui cu o naluca noua, incercati armarea acesteia pe cat mai multe gramaje si sa o prezentati in cat mai multe stiluri. Cu alte cuvinte invatati sa o pescuiti, aveti incredere in ea, si rezultatele vor aparea cu siguranta. Fir intins si vizionare placuta!