Un martie “marait” fara “ciocane”

Luna martie a fost destinata pescuitului la salau asa ca m-am bucurat sa fiu prezent pe una dintre cele mai bune locatii de la noi din tara, lacul Sarulesti, renumit pentru densitatea de salau, dar si pentru marimea capturilor impresionante de rapitor.

Intotdeauna am mers pe aceasta balta cu multa incredere. Imi place acest sentiment atunci cand mergi la pescuit si stii sigur ca in aceea locatie sunt pesti demni de orice record. Chiar si atunci cand nu prinzi nimic ai ceva de invatat. O "gherla" in astfel de locuri este intotdeauna urmata de intrebarea "unde am gresit". Explicatiile sunt exact ceea ce cautam cu totii fie ca este vorba despre pescari amatori ori profesionisti, "intotdeauna aveam cate ceva de invatat".
La inceputul lunii martie, cand temperatura apei era inca foarte scazuta, am intrat pe Sarulesti cu gandul sa cautam salaul in maluri ori pe platouri cu apa mica, stiind ca in aceasta perioada, din experienta aniilor trecuti pe acest lac, salaul ar trebui sa fie de gasit la depunere.

Inca din prima ora de pescuit pe apa mica (1- 3 metri), in care am avut cateva locuri schimbate, gramaje diverse, diferite naluci si tehnici de recuperare am inteles un lucru. Temperatura apei era de pana in 5 grade, un detaliu extrem de important si omis din planul de abordarea a acestei partide, pentru ca se stie foarte bine ca salaul se retrage pentru depunere atunci cand temperatura apei incepe sa depasesca 8-10 grade Celsius. Asa ne-am dat seama ca inca nu era vremea depunerii la salau.

Restul partidei am pescuit pe apa adanca (4-7m), cautand salaul pe zone cu structuri, praguri abrupte, agataturi, copaci scufundati... Am avut cateva capturi, dar, totusi, nu era acel pescuit la salau care ne place tuturor, cu atacuri violente. Lipseau acele "ciocane" cum ne place noua sa le spunem si cred ca poate temperatura scazuta a apei il faceau sa nu se hraneasca cum trebuie si sa devina foarte apatic, agatanduse pur si simplu de naluca. O partida salvata totusi de acesti salai maraiti.

Am pescuit cu diferite naluci, de la 7 la 12 cm, cele mai productive fiind Bass Asassin Turbo Shad, Big Bite Baits Swimming Jerk si Pontoon21 Awaruna Shad, armate pe jiguri de 9 grame.

Aceasta partida la salau a fost si o ocazie de a testa noua lanseta de la Favorite, Shard 7-28gr, Ex-Fast, o lanseta ce a primit premiul "Best New Rod 2017" la show-ul international EFTTEX. Shard este o lanseta care mi-a atras atentia prin prezentarea celor de la Favorite, dar si prin faptul ca blankul este din carbon 45TON, de la producatorul nipon Toray, echipat cu inele Fuji Torzite. O lanseta perfecta pentru mine, cu o lungime de 2.13m, pe care am echipat-o cu o mulineta Shimano Exsence CI4+ si fir textil YGK G-Soul X8 de 16Lb.

Urmatoarea partida din luna martie in aceeasi locatie s-a petrecut cu ocazia evenimentului "scoaladepescuit.ro La Salau", la care eu si Marius Mirescu (Bamse) am facut parte din organizare. Am spus si Bamse, pentru ca am pescuit in acel weekend cu el din aceeasi barca si s-a intamplat ceva ce trebuie retinut. Intodeauna sunt pregatit pentru o partida la salau cu doua lansete, una medium heavy si una medium light. De acesta data, urma ca una dintre cele doua lansete pe care le aveam la mine sa o cedez colegului meu de barca. Am ales sa pescuiesc cu lanseta Favorite Shard 7-18gr, cu actiune Ex-Fast si Bamse cu un Lamiglas Pro X Bass Spin, 2.14m, 5-18g, actiune Fast.

Dimineata, in primul loc abordat, dupa cateva lanseuri, prind primul salau al zilei, urmat la cateva minute si de unul prins de Bamse, un salau ce avea o greutate undeva la 2 kg...Trec inca 20 de minute si nimic. Hotaram sa ne mutam si sa mergem pe un loc unde timp de 30 minute Bamse are doar un atac. Aceeasi pesti apatici, care ne "maraiau" nalucile cu o saptamana inainte. Luam o pauza de pescuit timp in care filmam si fotografiem cativa participanti la eveniment.

Pe la ora 12 ne apucam din nou de pescuit pozitionandu-ne la 15 metri distanta de unde stiam ca este un platou urmand sa facem lanseuri spre apa mica. Recuperand spre barca, urma sa dam de o cazatura a substratului de circa 2-3m. Dupa o ora, Bamse avea deja un avans de sase salai, dintre care trei erau trecuti de 4 kg, iar eu ramsesem doar cu acela nepunctabil prins de dimineata.

Ma intrebam ce se intampla. Pescuiam amandoi cu acelasi garamaj, cu aceeasi naluca, imitam pe cat posibil aceiasi miscare care o facea si el in recuperare, in lanseuri vizam aceeasi locatie. Bamse deja avea opt capturi ...NU se poate. "Unde gresesc". Am luat o pauza de 10 minute timp in care am incercat sa gasesc explicatii, dar totodata il urmaream in continuare pe Bamse si un lucru mi-a atras atentia. In momentul recuperarii, varful lansetei cu care pescuia Bamse se indoia vizibil, permitand jigului de 10g sa aiba o plecare mult mai usoara de pe substrat timp in care avea loc si atacul.
Au urmat alte 20 de minute din timpul de pescuit in care am incercat sa reproduc aceeasi miscare a naluci cu lanseta mea medium heavy, miscare pe care o provoca si Bamse cu lanseta medium light si asa am reusit sa prind si eu un salau mai frumos.

Ultima iesire pe luna martie a fost un esec total. O mare gherla. "Unde am gresit ?". Nu am crezut in conditiile meteorogice prezentate pentru urmatoarele 24h - vant de 40km/h, cu rafale de 60km/h. Incapatanat am intrat pe apa sperand ca vantul se va potoli cat de cat, dar am rezistat o ora pana cand au inceput rafalele, dar si o ploaie rece.