Pescuit in Irlanda -  remember Lough Ree Lake

Pescuit in Irlanda - remember Lough Ree Lake

Multe ar fi de povestit despre aceasta partida de pescuit de neuitat pe unul dintre cele mai frumoase lacuri din Irlanda si nu numai. Inca de la inceput, de cand am fost "acceptat" in echipa ce insotea Lotul national al Romaniei ce facea deplasarea in Irlanda, la Campionatului Mondial de pescuit din barca la rapitori, pentru mine a inceput o intreaga aventura. O data cu introducerea mea in aceasta echipa a venit si vestea ca o sa pescuiesc sapte zile in barca cu Sabin Buzatu, unul dintre cei mai buni si experimentati pescari sportiv de la noi din tara. Rolul nostru era sa pescuim cat mai mult pe acest lac si sa adunam informatii privind locurile de pescuit, naluci, comportamentul pestilor ...

Cu cateva saptamani inainte am inceput sa ma documentez despre locatia unde urma sa pescuim, Lough Ree Lake, un lac foarte mare de 105 km2, care se afla pe raul Shannon. Am gasit pe Net numai lucruri de bine, poze impresionante cu cateva recorduri la stiuca si multe informatii interesante si utile in acelasi timp.

Dupa ce am asistat la cateva discutii a celor din echipa mi-am dat seama ca eu trebuie sa o iau de la zero in ce priveste trusa mea de pescuit pentru Irlanda, care a fost a doua mea problema, deoarece prima era sa trec pshic peste gandul ca voi pescui cu Sabin in barca, experienta si rezultatele lui fiind coplesitoare intr-un fel pentru mine. Imi facusem o idee pentru ce insemna trusa pentru aceasta deplasare, dar totul era nou pentru mine. Daca in tara pescuisem rar la stiuca cu naluci de maxim 25 grame, pentru lacul Lough Ree trebuiau naluci cu gramaje de 40 - 80 g, un pescuit total diferit fata de ce facusem eu pana atunci.

Inarmat cu cateva voblere DUO Onimasu de 18.8cm si 74.5g, doua Westin de 15cm si 36g, voblere Savage Gear de 35gr, cele mai grele si mari oscilante din trusa mea. Mai aveam Rublex Eira de 30g si cateva Berti pana in 20gr si cateva gume mari - 12-18cm de la Savage Gear (Swimbait si Shad) si cateva de la FOX. Astfel, trusa mea era gata, cu toate ca nu aveam prea multe naluci, deoarece planul era sa mergem la un magazin local, unde trebuia sa aflam cum se pescuieste in zona si la ce naluci, urmand apoi sa ne luam si de acolo cateva ceva.

Ajunsi in Dublin am fost asteptati de cativa romani prieteni cu unii dintre noi, care au decis sa fie la dispozitia noastra pentru a ne ajuta cu tot ce aveam nevoie, de la transport pana la pescuit. Adevarati romani si prieteni si ii enumar aici - Voicu Alexandru Gabriel, Cristi Cacovean, Ion Iulian Tinca, Radu Alexandru (Tică Irlandezu), Petru Pop, Pop Ilie, Nicusor Munteanu si Adi Ignat.

Dupa doua ore de mers cu masina am ajuns intrun orasel mic, Lanesborough, situat la capatul nordic al lacului. A doua zi dimineta am mers la cel mai renumit magazin de pescuit din zona, unde m-am simtit ca la muzeu admirand naluci de 30-40 cm chiar si mai mari cu care localnicii pescuiau pe lac la trena, dar si unele bune pentru stilul nostru de pescuit.

Lough Ree este un lac cum nu mai vazusem pana atunci, cateva insule unde se puteau observa ruinele unor biserici foarte vechi, apa foarte limpede, unde in unele locuri masura nu mai mult de un metru si un substrat stancos. Uneori trebuia sa fim foarte atenti sa nu ne lovim cu barca de crestele stancilor sau a unor constructi vechi din piatra, care ajungeau pana la suprafata apei.

Primele doua zile de pescuit nu au fost chiar asa de bune din cauza vantului puternic si a ploii, care ne-au cam stricat planurile de a prinde ceva memorabil, dar cateva capturi au fost. Am pescuit numai cu naluci mari, slow sinking. In a treia si a patra zi vremea a tinut cu noi, soare, cu vant slab asa ca am putut explora mai mult lacul gasind maluri cu vegetatie, dar si cateva golfuri cu apa linistita unde subtratul nu mai era asa stancos. Insa, stiuca parca disparuse. Pescuiam cu aceleasi voblere si naluci mari cu care in zilele precedente avusesem cateva capturi si ceva nu se potrivea. Poate schimbarea vremii bruste o facea sa fie apatica.

Am inceput sa schimbam si sa trecem pe ceva naluci mai usoare - linguri oscilante de maxim 20gr. Toata armonia si linistea din barca a fost "stricata" de Sabin, care la a doua aruncare cu o oscilanta Linx de 16gr de la Berti are un atac urmat de o intepatura puternica ce zguduie barca si incepe un frumos drill cu o dintoasa, un exemplar frumos de peste un metru lungime.

Ne-am bucurat amandoi, iar la cateva minute distanta am capturat si eu una mai mica la oscilanta Rublex Eira de 17g, tot cupru. Dupa inca doua capturi ale lui Sabin am decis sa ne mutam ocrotind si marcand acel loc ca unul din locurile bune de pe lac, iar acesta informatie a mers mai departe catre lotul National.

Bucuria a fost mai mare cand am constientizat ca Sabin gasise naluca castigatoare si ca localizasem orecum stiuca, stiam ce zone sa cautam. Zis si facut. Alte golfuri acelasi rezultat, cu acelasi stil de pescuit - doua mulinari pauza, doua mulinari pauza, atacul survenind in momentul in care schimbam brusc directia de mers a oscilantei la 45grade fiind urmat de puternica si inconfundabila intepatura a lui Sabin cu tot corpul.

In ziua de vineri irlandezii ne-au surprins cu organizarea ceremoniei de deschidere a Campionatului Mondial de Pescuit din Barca la Rapitori. Toata comunitatea localitatii Lanesboroug a fost implicata in eveniment, de la primar si pana la ultimul copil.

Sambata a fost ziua de start a Campionatului Mondial. După primele ore de concurs echipele noastre au luat un avans considerabil si au reusit sa se mentina pe prima pozitie din clasamentul general pe echipe, dar și la individual cu echipa Andrei Sava - Robert Boanta.

In a doua zi a competitiei, duminica, am observat ca inca de la start echipele noastre au fost urmarite de celelalte echipe concurente. Ne-am asteptat la o astfel de abordare fapt pentru care am dezvoltat o strategie buna. Am reusit sa inducem oarecum in eroare concurentii pescuind intr-un golf la mica distanta de la linia de start apoi urmand sa luam in calcul locurile bune care confirmasera in prima zi de concurs. Planul a avut succes si ajunsi pe locurile bune am avut surpriza sa constatam ca stiuca nu a mai raspuns ca in ziua precedenta. Doar 4-5 stuci au fost prinse in cateva ore de ambele echipe. Trebuiau cautate alte locuri, dar lotul nostru era in dezavantaj fata de celalalte echipe, care venisera de acasa cu barcile lor cu motoare de peste 100 CP.

La Finalul Campionatului Mondial de Pescuit din Barca la Rapitori 2016, Romania a ocupat locul 4, pentru unii un rezultat dezastruos, pentru altii un rezultat bun. Tot respectul meu celor care m-au acceptat in acest voiaj si anume Lucian Constantin, Sabin Buzatu, Rares Boeriu, Andrei Sava, Robert Boanta, Petre German si Eugen German.