Secretul de a deveni campion national la Trout Area: Constanta!

Primul meu contact cu fenomenul Trout Area a fost cu un an in urma, la etapa de la Campul Cetatii. Nu aveam nici cea mai mica idee cu ce se mananca, dar stiam clar ca va fi total diferit fata de pescuitul la pastrav pe rau. Astfel, mi-am achizitionat primele oscilante la indrumarea bunului prieten, Liviu Voicu, care avea deja ceva rezultate in acest tip de pescuit. Mi-a recomandat sa-mi iau cate ceva - Megabass Izabella, o lingura cu o evolutie extraordinara pe cadere, SV si Valkein, iar ca si culori mi-a recomandat nuante de roz, verde si negru (da, negru simplu), spunandu-mi ca "negrul merge cel mai bine cand se taie pestele", vorbe care s-au adeverit la fiecare concurs.

Anul acesta, schimbandu-se si tipul de concurs, au contat cele mai multe puncte stranse in urma fiecarei etape, din prisma mea miza fiind uriasa, calificarea primilor patru la Campionatul European de Trout Area. Am zis de ce sa nu incerc. Si a venit prima etapa de la Zavoi.
Am inceput concursul de la Zavoi cu o lingura in care aveam incredere, anume SV Koketka de 2.6g FL19 si instant mi-am dat seama ca aceasta etapa va fi una in care lingurile faceau mai putin diferenta. Conta insa viteza de aducere a pastravilor la mal, pentru ca densitatea de peste era impresionanta! Aici m-a ajutat lanseta folosita, dar m-a si incurcat. Am ales sa pescuiesc cu lanseta Freedom Force de la Crazy Fish, in varianta de 0.8-5g. Puterea lansetei ma ajuta sa aduc pastravii trecuti, majoritatea de 35cm, cu usurinta la minciog, dar cei care atacau in mal erau ratati in procent destul de mare. Asa ca a trebuit sa-mi gasesc rapid o strategie, sa am atacurile la distanta mai mare si am bagat in joc Megabass Izabella Abalone Do-Pink, lansata cat mai departe si lasata sa-si faca magia pe cadere. 90% din atacuri veneau pe prima cadere spre fund, restul in prima pauza dupa 2-3 ture de manivela. Spre final, ghinionul m-a facut insa, in ciuda faptului ca am avut 138 de pesti prinsi, al doilea clasat (ca si numar total de pesti) sa ocup abia pozitia a cincea a clasamentului. Mi-am zis ca se poate mai bine si mi-am regandit strategia pentru urmatoarea etapa de la Campul Cetatii, trecand si pe o lanseta speciala de Trout Area, Freedom Force, care avea sa ramana lanseta de rezerva.

Odata ajunsi la cea de-a doua etapa, ne-am dat seama ca lucrurile nu vor fi chiar cum ne-am planificat, apa fiind putin piscata, dar m-am mentinut pe pozitii si am inceput concursul cu aceiasi lingura ca la Zavoi, alternata cu o oscilanta de la Yarie, Ringo de 3g, culoarea 32-G. SV-ul recuperat liniar si cea de la Yarie jerk-uita usor, m-au ajutat sa trec de calificari fara emotii, cu 6 victorii, si un egal. A urmat momentul in care aveam de ales ceva. Castigand mansa, puteam alege sectorul pe care sa pescuiesc si am ales sa raman pe acelasi sector, lucru care mi-a priit. Am continuat pe aceleasi doua oscilante. In fiecare mansa am aplicat aceiasi strategie, prindeam 1-2 pesti si schimbam, incercand sa gasesc o alta lingura care sa-mi mearga, dar nu am reusit, astfel am trecut si de optimi, cu aceleasi doua linguri, insistand mai mult pe cea de la SV, corpul mai compact al acesteia imi permitea sa o lansez mai usor, pentru ca viteza vantului era destul de mare.

In sferturi, pestele era deja foarte apatic, asa ca am trecut pe arma secreta, Valkein IceFake 2.6g culoarea 03. In ciuda apei tulburi, am reusit sa scot 3 pesti cu ea, dar doar 3 puncte, astfel urmand sa joc finala mica, pe care din pacate nu am reusit sa o castig si sa ocup un loc pe podium, in care am trecut prin tot felul de stari sufletesti, in momentul in care am scapat in ultimele secunde un pastrav, care putea schimba radical lucrurile. Dar stand pe bara si urmarind finala mare, am facut ceva calcule cu Viorel Preda si ceilalti prezenti si am ajuns la concluzia ca as ocupa locul 2 la general, la diferenta de doar doua puncte de Viorel, locul 1 la acel moment si parca mi-a mai revenit moralul si m-am gandit ca trebuie sa trag cat mai tare si la Varsag si poate reusesc sa intru in primii la final.

Trec doua saptamani si vine si etapa de la Varsag, ultima etapa si una care devenise decisiva, avand in vedere faptul ca ocupantul primului loc nu s-a putut prezenta. In ziua de antrenament, mi-am dat seama clar ca pista de la Varsag va fi de departe cea mai grea. Pastravaria de la Varsag era in adevaratul sens al cuvantului o clenarie, populatia de clean prezenta putand afecta rezultatele concursului, deoarece acesta nu puncta. A doua zi la start, toti participantii de pe acelasi sector cu mine, deja aveau lectia invatata si toti pescuiau cu linguri de la SV, culoarea FL19, in diferite modele si gramaje, Individ, Kokekta. Primele trei manse mi-au mers greu si nu stateam bine, deloc, cu o infrangere si doua egaluri. Pestele nu reactiona cum trebuie si a devenit mult mai circumspect ca la celelalte etape, mult mai repede.

Astfel, am zis sa incerc cu lingura in care am cea mai mare incredere in astfel de momente, Valkein IceFake culoarea 03 si am reusit sa leg 3 victorii care m-au ajutat sa trec de calificari. Avand in vedere faptul ca bazinul nu a mai fost repopulat, nu am mai schimbat lingura pe parcursul optimilor si am reusit sa castig grupa cu 4 victorii si un egal in care scapasem 2 pesti. Lucrurile au mers bine pana in acel punct, deoarece nici pentru sferturile de finala nu a fost repopulate bazinul, pescuitul devenind practic o loterie, mai ales in ultimele manse. Am reusit doar un loc 3 in grupa mea si un loc 6 la general. Insa, mare mi-a fost surpriza cand, in aceiasi seara, stand cu Stefan Dinu la masa cand facea clasamentele ma felicita dintr-odata. Ma uit pe clasament si ce sa vezi... Eram pe prima treapta. Ce am simtit este greu de explicat, dar fericirea ca mi-am indeplinit obiectivul si chiar l-am depasit a fost maxima.

De-a lungul celor trei etape, am schimbat trei lansete si m-am oprit in ultima la cea mai potrivita anume, Favorite Arena 682UL. Pe toate cele trei etape am folosit aceiasi mulineta, Shimano Rarenium CI4+ 1000FB, echipata cu firul YGK G-Soul X8 Upgrade de 14lb, cuplat cu un inaintas de fluorocarbon de la Sunline, Siglon FC. Oscilantele folosite au fost multe si multe care au prins, de la producatori precum Megabass, SV, Valkein, Jackall si Yarie, dar pentru mine, daca ar fi sa fac un top 3, as include doua Koketka de la SV si un IceFake. Poate m-am obisnuit eu cu ele si le stiu bataia foarte bine, dar cert este ca au fost lingurile care m-au ajutat sa ajung Campion National Trout Area Romania 2018.

As vrea sa multumesc organizatorului Trout Area, Stefan Dinu, prietenilor Liviu Voicu, Viorel Preda si Alin Alexa pentru tot ajutorul acordat si nu in ultimul rand, tuturor participantilor care ajuta acest fenomen sa creasca! Ne vedem la urmatoarea editie!